Jak tworzymy aplikacje mobilne? | Lekcja 4.3

Kurs_Software_house_ikonaPoniższy artykuł to jedna z części tworzonego na bieżąco kursu, z którego dowiesz się m.in. czego spodziewać się po współpracy z Software Housem, jakimi czynnikami kierować się podczas wyboru konkretnej firmy i jak zamawiać oprogramowanie.

Pozostałe lekcje znajdziesz tutaj: Co trzeba wiedzieć o współpracy z Software Housem?

Od czasu pojawienia się pierwszego smartfona w 1992 roku, połączenia telefonu z internetem w 2001 roku, oraz powstania AppStore w 2008 roku, rola telefonów komórkowych znacząco się zmieniła. To już nie tylko urządzenia do dzwonienia, czy pisania SMSów.

Większość z nas ma teraz w kieszeniach miniaturowe „centra dowodzenia”. Dzięki możliwościom oferowanym przez współczesne telefony, aplikacje mobilne stały się naszą codziennością.

Tylko w 2022 roku wygenerowały one na całym świecie przychód na poziomie ponad 400 miliardów dolarów (według danych zebranych przez portal Statista).

Jakie aplikacje są tworzone najczęściej?

Najpopularniejszym typem aplikacji są te, skierowane do indywidualnego odbiorcy. Wśród nich można wyróżnić kilka różnych podtypów aplikacji, które różnią się przeznaczeniem i celem biznesowym.

  • Może to być rozszerzenie dostępu do usługi, która jest dostępna przede wszystkim w przeglądarce — np. Trello.
  • Aplikacja mobilna może być też głównym produktem w ofercie — tak działa między innymi Instagram czy Strava.
  • Organizacje udostępniają również aplikacje, służące jako pewnego rodzaju dodatek do usługi dla ich klientów. Są to przykładowo karty lojalnościowe obsługiwane z poziomu smartfona, możliwość przeglądania katalogu produktów czy złożenia zamówienia.
  • Jednak aplikacje mobilne mają zastosowanie również jako wewnętrzne rozwiązania wdrażane w ramach wewnętrznych procesów w organizacji. Aplikacje świetnie sprawdzają się w środowisku pracy, które wymaga przemieszczania się, lub nie ma w nim miejsca na komputer.

Zanim stworzymy aplikację mobilną...

Projekt aplikacji mobilnej
Zanim stworzymy aplikację mobilną, najpierw musimy ją zaprojektować.
Projektowanie aplikacji mobilnej zaczynamy od zrozumienia jaki problem aplikacja ma za zadanie rozwiązać oraz jakie są w stosunku do niej oczekiwania biznesowe. Sformułowanie wizji aplikacji na samym początku, pozwala już w trakcie projektowania oraz tworzenia aplikacji mobilnej, podejmować decyzje dotyczące jej całokształtu.

Projektowanie aplikacji mobilnej opiera się przede wszystkim na stworzeniu takiego układu elementów na ekranie, aby użytkownik mógł w możliwie najkrótszy sposób dotrzeć do najważniejszych funkcjonalności. Dlatego na samym początku procesu projektowania tworzymy makiety, które mają za zadanie jak najlepiej oddać logikę jej działania.

Kiedy opracujemy makiety, do akcji wkraczają graficy. To oni dbają o zastosowanie odpowiednich kolorów, krojów czcionek czy ikon, a także o spójność z identyfikacją wizualną marki.

Aplikacja mobilna na Android czy iOS?

reactnative

Jednym z największych dylematów, przed jakimi staniemy podczas tworzenia aplikacji mobilnej, jest wybór systemu operacyjnego, na który będzie ona przeznaczona. 

Z pomocą przychodzą takie technologie jak React Native, dzięki czemu, niezależnie od platformy, piszemy kod tylko raz. Nie ma znaczenia, czy tworzymy aplikację na iOS, czy jest to aplikacja mobilna na Android, czy apka na oba te systemy.

4.1. Tworzenia aplikacji na Androida

4.2. Tworzenie aplikacji na iOS

W zakładce oferta znajdziesz m.in. konkretne przykłady aplikacji mobilnych, które mieliśmy przyjemność realizować.

Udostępnij
Marek Golan

Założyciel Dogtronica. Specjalista IT z kilkunastoletnim stażem. Miłośnik elektroniki oraz technologii blockchain. Pamięta czasy IE6 jakby to było wczoraj :)

Zostaw komentarz:

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.